Ze zijn onderweg! - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Hockeydames - WaarBenJij.nu Ze zijn onderweg! - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Hockeydames - WaarBenJij.nu

Ze zijn onderweg!

Door: Van uw verslaggever binnenland

Blijf op de hoogte en volg Hockeydames

28 Mei 2011 | Nederland, Schiphol

LEEUWARDEN - Na weken spannende voorpret, een bloedstollende kampioenswedstrijd, een nipte 5-4 overwinning in Groningen, het klaarleggen van zonnebrandolie en zomerjurkjes, .., na tientallen mails en maanden sparen, na voorvergaderingen en lastminute overleg, … na tientallen keren "heb ik mijn paspoort wel bij me?" en "waar is mijn leesbril nu?" (in je haar of om je nek - red.), koffers wegen, derde paar shorts dan weer in en dan weer uit de koffer, nog maar een keer afvragen of dat kleine flesje conditioner wel genoeg is voor een week, na het drie maal daags controleren van de weersverwachting, na een korte avond, een nog korter slaapje of juist een lange dag, na een hartverscheurend afscheid van minnaar en hond, zijn ze vannacht dan eindelijk op pad gegaan.

15 mei werden ze al kampioen, onze hockeydames, met nog 2 wedstrijden te gaan waren ze al zover los dat ze bij wijze van spreken die 2 wedstrijden op de bank konden blijven zitten en dan toch even de competitie winnen.
Afgelopen zondag in Groningen (Grins) stelden ze ons niet teleur. In plaats van achterover te leunen en op hun welverdiende lauweren te rusten vochten ze zich opnieuw naar een overwinning. Pas nu durven ze te vertrekken, de internationale selectie van hockeyelftal dames 3.

Nou, spannend hoor, de afgelopen week. In plaats van de juiste hockeyschoen gaat het nu ineens over zwemkleding en in plaats van het doornemen van de F-variant van de strafcorner moet er nog besloten worden wie met wie meerijdt naar de opstapplaats van de bus. Een enkele blessure dreigde nog wat roet in het eten te gooien (Dinie!), maar zij besloot ons heel terecht 'de vinger' te geven en ze gaat gewoon mee.
De laatste dagen nog wat dringende mails over en weer. Natuurlijk 20x checken of de tickets wel goed geprint zijn en of we wel tickets voor alle reizigsters hebben. Ieder voor zich bezig met het klaarleggen van frisgewassen kleding en vakantielectuur. Nog even een diepvriesmaaltijd klaarleggen voor manlief en goedbedoelde adviezen voor kinderen en kleinkinderen en de pret kon beginnen.

Nou ja, pret? Dat valt dan nog vies tegen. Wat doe je op zo'n avond dat je eigenlijk niks kan terwijl je zo graag van alles wilt? Nog maar even een glaasje. "om toch nog even lekker te slapen," vertelde één van de speelsters onze verslaggever, maar wij weten natuurlijk allemaal dat het gewoon een kwestie van oefenen is. Komende week moeten hun levers er weer flink tegenaan en als echte sportvrouwen doen ze dat natuurlijk niet ongetraind.

Rond één uur vannacht stommelden de eerste atletes alweer uit een doorwoeld bed. Douchen, tanden poetsen, make-up op orde… ja het elftal bestaat uit topatleten die toch gewoon vrouw zijn gebleven.
Maar anderen waren nog flinker. "Ik ben vanmorgen om 7 uur opgestaan" zo vertelde een ander hockeymeisje me, daarbij vergetend dat 7 uur 's ochtends toch echt gisteren plaatsvond. Sommigen waren niet eens even naar bed geweest, enkelen hadden een gewone werkdag achter de kiezen. "kanjers zijn het," zei Erica Terpstra over de leden van dit team.

In het donker van de nacht reden auto's naar de verschillende verzamelpunten. Bij Hotel Vanille in Goutum verzamelden de eerste dames zich (zie foto). De koffers de bus in, nog een laatste sigaretje (zie foto), een laatste check of we niets vergeten zijn en daar gingen ze. De spelersbus in. Een kleine, maar vurige groep supporters wuifde ze nog enthousiast na.

Ze zijn vertrokken. Op naar Schiphol. Taxfree shoppen, maar vooral eens proeven hoe een biertje smaakt om 3 uur 's ochtends (niet veel anders dan 3 uur 's nachts - red.) een laatste sigaret op Nederlandse bodem en dan een ALLERlaatste sigaretje op Nederlandse bodem en dan verzamelen bij de gate. Paspoorten inleveren bij de aanvoerster (de beroemde keepster Maud Bakker) en aan board.

De komende dagen vindt u hier geregeld nieuws over ons favoriete team.

NASCHRIFT: om drukte te voorkomen, zoals op de A1 bij de titel van Twente, is besloten de route van de spelersbus geheim te houden.

• 28 Mei 2011 - 08:01

Barbara:

Heel veel plezier dames!! Doe geen dingen die jullie hier ook niet zouden doen! ;)

• 28 Mei 2011 - 14:51

A3aan:

Hoe is het weer daar? Ik had jas aan en pet op bij het container halen. Even een wat droger moment uitgezocht, toch was mijn jas door en door nat (en dus ook broek en vest nat). Kijk, DAT noem ik regen!
    Veel plezier!!!