Dinsdag 31 mei:bootreis - Reisverslag uit Gündoğan, Turkije van Hockeydames - WaarBenJij.nu Dinsdag 31 mei:bootreis - Reisverslag uit Gündoğan, Turkije van Hockeydames - WaarBenJij.nu

Dinsdag 31 mei:bootreis

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Hockeydames

01 Juni 2011 | Turkije, Gündoğan

Wat een superdag, in de eerste plaats Monique jarig.s'Morgens om 9.30 opgehaald met taxibusje en via een prachtige route naar Turgutreis. We werden verwelkomd door de crew van de Blue Angel. Schoenen uit en aan boord: na wat wolkjes brak de zon door en voeren we langs de Turkse kust. Duiken vanaf de railing en voor de ouderen onder ons was er een trapje... Monique dook al gauw het kadootje op dat we voor haar verstopt hadden: een ossenschedel. Deze werd aan de voorsteven van het schip bevestigd en vernoemd naar stier Herman, de douane zal even achter de oren krabben, zaterdag.
Heerlijke lunch van salade en aan boord gebakken vis. Wijntje, biertje, muziekje: het ontbrak ons aan niets. ook nog wat gymnastiek in de vorm van een dansje.
s Avonds gegeten bij de Codfather(ja, echt zo geschreven!) en met de taxibus naar huis, natuurlijk nog even geshopt voor ECHTE merkkleding.
Heerlijke chocoladetaart van Monique en allemaal moe maar voldaan naar bed.

• 01 Juni 2011 - 16:01

Mayke :

Wat leuk om te lezen, dat klinkt heerlijk allemaal! Of nou ja... bíjna allemaal... Want: een ossenschedel?!? Dat lijkt mij een typisch geval van 'Oh, wat een mooi cadeautje! Zet maar naast de prullenbak...'. Over eventuele inname door de douane hoeven jullie je dan ook vast geen zorgen te maken. :)

Geniet nog even lekker van de mooie omgeving, het fijne weer, de ongetwijfelde overdaad aan heerlijke dranken c.q. spijzen en bovenal elkaar,

Mayke (en... ?!) ;)

• 01 Juni 2011 - 18:22

Meer:

Ha die dames van relax,

Fantastische foto's, eten eten en zwemmen, waar zijn de cultuur foto's? bric a brac of andere gekke avond foto's.

Heel veel plezier daar enne geniet ervan want de tijd vliegt.

A.s. zaterdag wordt top weer en dan heb ik mijn bedrijfsuitje. zelf georganiseerd voor 19 mensen. Zooooooon zin in . morgen vrij ga weer wandelen en vrijdag werken. Nou lieverds de groeten.

xxx Meer

Dikke tuut,

• 02 Juni 2011 - 07:37

Nine:

Zo te lezen genieten jullie heerlijk van alles wat Turkije te bieden heeft
    Maar: de verslagen en de foto's zijn wel érg keurig.....waar blijft de échte,ruige versie ?

• 02 Juni 2011 - 09:57

Femke:

Zo, dat klinkt lekker!!! En aan die foto te zien hebben jullie ook aardig succes bij de lokale mannen van een jaartje of 20...

Heel veel plezier nog!

x Femke

• 02 Juni 2011 - 11:39

Gerben:

Leeuwarden 2-6

Het is zo te zien weer als vanouds, lieve meisjes!
    Toch maar even de feiten op een rij.

Om te beginnen: we hebben intussen volgens afspraak alle reisverslagen bij de LC ingeleverd en die hebben intussen allemaal, omdat ze mooi op tijd binnenkwamen, in de Leeuwarder Courant gestaan.
    Ze belden gisteren van de LC : hadden bij de krant na al die pikante verslagen uit vorige jaren zo te horen iets meer vuurwerk verwacht maar ze vinden het - geloof ik- toch wel leuk!
    Het niveau van de bijdragen vinden ze trouwens heel behoorlijk met de aantekening dat ze vooral het reisverslag van MARIJKE VAN KLINKEN ronduit voortreffelijk geschreven vonden!
    Maar dat is natuurlijk ook logisch en een beetje niet eerlijk als
    a) je zoals Marijke zelf al vele jaren in leesclubs meedraait,
    b) zelfs op vakantie gezellig ontelbare loodzware koffers, tot de nok toe gevuld met jurkjes en boeken meesleept en
    c) je man ook nog eens even zo lang en zo leuk al die jaren de bridge-rubriek van de Leeuwarder Courant heeft verzorgd!)

Vooral over de foto op dat schip is trouwens al héél véél gebeld en is - en nu even graag jullie serieuze aandacht- wat deining ontstaan. die ik toch onder jullie aandacht wil brengen.

Een aantal lezers van de krant ( vooral vrouwelijke respondenten gek genoeg) denkt namelijk dat Piet van de opbrengst van het vorige uitje STIEKEM MET JULLIE MEE IS.
    Dat is natuurlijk onzin ( toch?) maar veel mensen blijven met de krant bellen, ze mailen en ze twitteren er lustig op los en ze houden bij hoog en bij laag vol dat de fraaie kop van PIET -met een glas in de hand en tegen de mast én drie dames van het gezelschap aangedrukt- NOG NET ZICHTBAAR IS zou zijn!
    (We vertrouwen jullie uiteraard maar we willen trouwens wel even per omgaande van jullie de bevestiging dat het verhaal niet klopt. Hoe gek het gaat: er was ook al een reactie van iemand die de krant had gelezen en die dacht dat hij Piet bij het straatfestival in de stad had gezien.
    En er waren ook verschillende lezers die meldden dat ze Piet hadden gezien in Achlum toen Clinton daar optrad en dat Piet daar tijdens diens toespraak naast Clinton was komen staan omdat hij zelf geen paraplu bij zich had en onze Piet geen zin had om net als al die andere Achlumers in de regen te blijven staan.
    Het sterkste verhaal in dit verband kwam trouwens van iemand die bij hoog en bij laag beweerde dat Piet op een foto stond, afgedrukt in NRC-Handels -Blad !, genomen in een bruin café' in Amsterdam waar Clinton , betrapt door de fotograaf, anderhalf uur op basis van koffie verkeerd en appelgebak op zijn tenor- saxofoon had zitten spelen!
    En dat was niet eens het gekste want uit het onderschrift kon je opmaken dat er ook iemand uit Friesland aanwezig was die zo goed Louis Armstrong kon imiteren en dat ze toen samen- Sieswerda, Clinton met een bodyguard op drums en good old tante Leen als vocaliste zo leuk samen daar een riedeltje hadden gespeeld!

Iets geheel anders: de felicitaties voor Monique stromen nog steeds binnen!
    Er zijn trouwens meer mensen die ons wat geld voor het goede doel willen schenken.
    Dat is natuurlijk een heel aardige geste en daar is ook niks mee maar ik heb namens het thuisfront gezegd dat ze dat het beste allemaal kunnen storten op de rekening van het L.A.L!
    Ter informatie: ik ben ervaringsdeskundige op dit gebied en ik weet met donaties en andere geldstromen zonder meer raad.

Maar voor er misverstanden zouden ontstaan wil ik wel even kwijt dat het geld wat we op deze manier ophalen in principe voor ons als thuisblijvers bedoeld is.
    Ik bedoel: ex-Heren 7 wil nou eindelijk ook wel eens, na al die tochtjes over de hele wereld van jullie, op kosten van partners én sponsors een leuk tripje maken!

Tenslotte nog even voordat ik het vergeet (en alleen voor wie de schoen past) : de medewerker van Verslavingszorg Noord Nederland belde gisteren : hij heeft de verslagen gelezen en hij is HEEL TEVREDEN! met de manier waarop jullie dit keer met de drank en de mannen omgaan!

Dat was de vorige keer- toen het, zoals jullie weten- een dubbeltje op zijn kant was of jullie uberhaupt weg mochten en er op Schiphol zelfs uiteindelijk nog één van jullie uit het vliegtuig werd gehaald omdat die de rugflacon met rum op het vliegveld al bijna leeg had, (dat was toen dus) wel anders!

Lieve dames: trek je niks aan van al die commotie hier en maak er nog maar een paar prachtige dagen van!
    Gerben

• 02 Juni 2011 - 16:58

Gert:

wat een mooie mannen hebben jullie aan de haak geslagen! Zou graag even gekeken hebben hoe jullie na het eten (en niet te vergeten het drinken) weer de berg op klauterden. Nog veel plezier!

• 02 Juni 2011 - 16:58

Gert:

• 02 Juni 2011 - 19:36

Nine:

Zeg dames, het kan toch niet zo zijn dat de reaktie van Gerben langer is dan de door jullie geschreven weblog ?!?! Schrijven dus maar, want voor jullie weten sta je weer op Schiphol en we willen uiteraard nog wel wat sappige verhalen.....liefs !

• 05 Juni 2011 - 19:58

Joris:

Inmiddels zijn jullie al weer terug en heb ik nog steeds niet gereageerd. Nu alsnog: het ziet er allemaal vrolijk en gezellig uit, maar waarom de ossenschedel nou dezelfde naam als mijn vader moest krijgen...?